Wil je lid worden van De Dudzeelse Trappers?

Hieronder vind je alle praktische informatie.

Bij onze club kan iedereen op zijn/haar niveau meefietsen

- De C-ploeg is ideaal voor wie weinig ervaring heeft. Deze start de eerste twee ritten om 9u30 en daarna telkens om 9u voor een rit van 50 à 60 km aan een gemiddelde snelheid van ongeveer 23 km/u.
- Bij de B-ploeg rij je al sneller, gemiddeld circa 27 km/u. Het startuur varieert, raadpleeg de kalender.
- Nog niet snel genoeg? Dan is er de A-ploeg. Na een gezamenlijke start van ongeveer 20 km is er een splitsing: de eerste groep rijdt aan een gemiddelde van ongeveer 35 km/u, de tweede groep houdt het op een gemiddelde van zo'n 32 km/u. Ook hier is het startuur niet het hele seizoen gelijk, zie de kalender.

Alle ritten vinden plaats op zondagmorgen. Let op: we rijden niet het hele jaar door. Het seizoen begint voor alle ploegen het tweede weekend van maart en stopt eind oktober.

Startplaats

De ritten van alle ploegen starten en eindigen steeds aan ons lokaal Bistro Pizzeria d'Hoogte (Westkapelse Steenweg 1 te Dudzele).

Testritten

Kom gerust eens proeven van de sfeer. Je mag tweemaal meerijden om te testen. We vragen je dan enkel om zoals iedereen bij elke rit vooraf het inschrijvingsblad te tekenen en 1 euro inschrijvingsgeld te betalen.Vanaf de derde rit moet je lid worden. Je kan dat uiteraard ook al meteen.

Het lidgeld en de clubuitrusting

Het jaarlijks lidgeld bedraagt 85 euro. In dit bedrag is het lidmaatschap van de Vlaamse Wielrijdersbond (VWB) inbegrepen (40 euro). Zo ben je meteen verzekerd en dit bij elke fietsrit (ook buiten De Trappers) en het hele jaar door. Ook je gezinsleden zijn verzekerd!

Voor nieuwe leden komt daar nog eens 115 euro bij voor de aanschaf van de clubuitrusting. Daarvoor krijg je een korte broek, een trui met korte en een trui met lange mouwen (zomervest).

Let op: leden van de A- en de B-ploeg zijn verplicht om de kledij te kopen. Bij de C-ploeg ben je dat niet, behalve wanneer je in het klassement (zie verder) wil opgenomen worden.

De betaling van je 85 euro lidgeld doe je via overschrijving:

De Dudzeelse Trappers
BE81 3800 0130 4824
Mededeling: naam + lidgeld + jaartal

Na storting van het lidgeld krijg je een uitnodiging om de clubuitrusting te komen passen. Neem voor je storting even het clubreglement door. Storting van het lidgeld betekent dat je met dit reglement akkoord gaat.

Persoonlijke gegevens

Om je inschrijving vlot te kunnen verwerken (onder meer bij de Vlaamse Wielrijdersbond) vragen we om ons volgende gegevens via mail door te sturen:

- Naam en voornaam
- Adres
- E-mailadres
- Rijksregisternummer
- Telefoon- of gsm-nummer

We gaan heel zorgvuldig met je persoonlijke gegevens om. Lees onze privacyverklaring.

Klassement

Per ploeg wordt er een klassement bijgehouden op basis van het aantal gereden kilometers. Wie het meeste kilometers telt aan het einde van het seizoen is kampioen. Lees hier meer over in het clubreglement.

Interessant is dat wie meer dan 65 procent van het totaal aantal kilometers gereden heeft na afloop van het seizoen 12,50 euro teruggestort krijgt.

Speciale activiteiten

Elk jaar is er voor aanvang van het seizoen een startvergadering waar je alles verneemt over het komende jaar. Naast de gewone ritten op zondag zijn er per seizoen twee dagritten. Elke zomer gaan we ook op meerdaagse (rond 21 juli). Tot slot zijn er aan het einde van het seizoen nog een groepsactiviteit en de jaarlijkse souper (kampioenenviering).

Blijf op de hoogte

Regelmatig is er nieuws. Hou daarom zeker je mailbox, onze website en onze gesloten Facebookgroep in de gaten.

Nog vragen?

Contacteer ons dan via e-mail op dedudzeelsetrappers@gmail.com.